Tuesday 27 September 2016

Nonpareil Taiwan DaYuLing High Mountain Cha Wang Oolong Tea (Teavivre)

Nonpareil Taiwan DaYuLing High Mountain Cha Wang Oolong Tea je možda najskuplji čaj na Teavivre internet prodavnici, i definitivno najskuplji čaj koji sam do sada lično kupio, čak i kada se ima u vidu da sam iskoristio pogodnosti značajnog sniženja koje je ovaj prodavac ponudio prilikom proslave pete godisnjice svog postojanja.
Suv materijal je tipičan za Tajvanske planinske čajeve - lišće je ručno uvijeno u loptice tamno zelene boje, dok se pupoljci vide kao pruge svetlijeg zelenila.

Čaj sam pripremao prema uputstvu prodavca. Sedam grama čaja u gajvanu se najpre kratko ispere, nakon čega se dobija 8 prelivanaja (30, 30 ,50 ,70, 90, 120, 150, 180 sekundi)
Dobijena tečnost je prozirna, lepe žuto-zelene boje.
Prva dva prelivanja imaju pojačanu gorčinu. U ukusu dominira lešnik.

Od trećeg prelivanja gorčina postaje prijatna, a ukus sasvim cvetan, menjajući se od zumbula (ukus koja je definisala moja supruga, ipak veći poznavalac cveća od mene) do jasmina.

Kroz poslednja dva prelivanja počinju da se probijaju mlečne arome.

Na kraju, pokušao sam da iz ovog čaja izvučem još jedno prelivanje držeći lišće potopljeno oko 5 minuta, ali sam dobio samo jako gorku tečnost bez ukusa, tako da ću ubuduće ostati na preporučenom broju prelivanja.

Telo je puno kroz sva prelivanja, a cvetni aftertejst traje jako dugo.
Nakon prve polu-sesije sa ovim čajem osećaju se blage posledice čajnog pijanstva.
Mokro lišće je tamno zeleno, srednje veličine. Dva list su spojena sa grančicom, dok je treći, najveći, uglavnom odvojen.

Ovo je mnogo dobar čaj, jedan od onih koje rečima nije moguće dovoljno dobro opisati. Cena od 35,90 dolara za pedeset grama je visoka, ali kvalitet je takodje značajno viši, naročito kada se poredi sa drugim tajvanskim čajevima koje je nudi Teavivre.

Ovo je još jedan čaj koji me nagoni da gledam ka drugim internet prodavnicama, i da razmišljam o ozbiljnijoj investiciji u paketić tajvanskog ulunga apsolutno vrhunskog kvaliteta (koga naravno prati i odgovarajuća cena)....

No comments:

Post a Comment