Tuesday 6 September 2016

Tulou Old Tea (Grace Teahouse)

Početkom godine, proveo sam par dana na službenom putu u Švedskoj, i tada sam imao priliku da posetim čajdžinicu Grace Teahouse koja se nalazila u centru Štokholma.
Na žalost, ta čajdžinica više ne postoji. Nedavno sam pročitao na internetu da je zatvorena sredinom maja.

Jedan od trofeja koji sam doneo iz Švedske bila je Tulou Old Tea presovana ploča.
 
Iz nepoznatog razloga, čajdžinica je ovaj čaj prodavala kao žuti, mada procedura njegove izrade nema mnogo veze sa onim što se tipično smatra žutim čajevima.
Tulou old tea potiče iz provincije Fujian. Listovi se najpre peku na uglju, a zatim ostavljaju da odleže u kolibama od blata koje se na kineskom zovu Tulou, i po kojima je čaj dobio ime.

Pola "kocke čokolade" je 5 grama, i tu količinu sam spremio u gajvanu, koristeći metod pripreme postfermentisanih čajeva.
Tabla je tvrdo presovana spolja ali je prilično meka iznutra, tako da je moguće podeliti kocku na gornji i donji sloj, što je preporučljivo. Nakon toga, čaj sam dva puta isprao vodom od 95 stepeni, i počeo sa prelivanjem od 15 sekundi.

Prva dva prelivanja daju tečnost svetlije boje. Dominantan je ukus suvog drveta, uz cvetne note hrizanteme u pozadini. Suvoća u grlu je izražena.
Mokro lišće miriše na  kineske začine.
Naredna prelivanja daju tečnost braon boje. Dim preuzima primat u ukusu. Suvoća je još izraženija.
Kako čaj gubi potentnost, vraća se karakterističnom terioru Fujiana, i zagoreloj karameli.
Vlažno lišće je crne boje. Tabla se ne raspada u potpunosti već ostaju grumenčići.
Ovo je čaj koji može biti interesantan ljubiteljima dimljenih čajeva kao što je Lapsang Souchong, ili zakletim ljubiteljima Fujian teriora.
Za sve ostale, verovatno je previše napadan.

2 comments:

  1. Zvuči interesantno, ako želiš možeš pitati na https://www.reddit.com/r/tea za više informacija o tom čaju. Mislim da bi tamo neko mogao i prevesti kineske karaktere sa cigle.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Koliko sam ja provalio (google translate) na prednjoj strani piše 贵宾茶 ili VIP čaj :)

      Delete