Tuesday 31 January 2017

Hot Brandy 2016 (White2Tea)

Hot Brandy je jedno od čajnih iznenadjenja sezone 2016. U pitanju je kolač nastao zajedničkim presovanjem listova belog i crnog čaja.
Suvo lišće je jako interesantno. Listovi belog i crnog čaja se jasno prepoznaju. Miris suvog lišća je teško opisati - negde je izmedju, prilično nedefinisan.
Uzorak od 25 grama podelio sam na tri sesije, daklekoristio sam oko 8 grama po gajvanu.
Kako volim svoje čajeve jake, rešio sam da ovaj kolač napadnem ključalom vodom, uz duža prelivanja - ispiranje, 40, 30, 40, 60, 90 i 120 sekundi.
Tečnost je prozirna, braon boje.
Tokom prva tri prelivanja, ovaj čaj se u ustima deli. Na vrhu jezika iskače voćni ukus Shou Mei belih čajeva. Sa druge strane, za osećaj u grlu i dugi, dugi aftertejst zadužen je crni čaj, za koji bih, po ukusu čokolade i sena, rekao da takodje potiče iz provincije Yunnan.
U kasnijim prelivanjima specifičnosti pojedinih čajeva se ublažavaju, mešaju, i daju jednu novu, neobičnu karakteristiku celom doživljaju.
To ujednačavanje je vidljivo i na mokrom lišću koje je mesnato, tamno zeleno sa svetlo zelenim pupoljcima. Tu više nije moguće odrediti koji list je pripadao belom, a koji crnom čaju. Nakon prelivanja postali su jedno.

Hot Brandy je svakako mešavina koja na kraju daje više od zbira svojih delova.
Kada se u obzir uzme i relativno niska cena od 12,5 dolara za 100 grama, ovo je odličan čaj za svakodnevno ispijanje.

Ipak, kako sam po prirodi sklon eksperimentima, ovo je čaj koji me prosto nagoni na razmišljanje - šta bi se desilo kada bih sam pokušao da pomešam neke bele i crne čajeve koj stoje u mojoj fioci i prete da im istekne rok trajanja? Da li bi rezultat bio bar približno interesantan kao ovaj koji je dobio White2Tea? Hm.... vredi pokušati....

2 comments:

  1. Kako si na kraju posta naveo da bi možda pokušao miješati različite čajeve to me je podsjetilo na jedan događaj od prije par godina. Roditelji su došli kod mene na par dana i ja sam morao otići časkom do trgovine, te dok sam bio odsutan moj otac se dosjetio da bi nam mogao napraviti čaj. Kada sam se vratio nasuo mi je šoljicu te već uz prvi gutljaj sva su mi čula bila prezasićena i zbunjena - otac je pomiješao 7-8 različitih čajeva u limenkama (razni zeleni, crni, oolong...) koji su mu bili nadohvat ruke. Mogu reći da tako nešto ne želim više probati, ali sam također ostao otvorem u određenoj mjeri prema eksperimentisanju sa različitim čajevima.

    Kako namjeravaš popiti ostatak uzorka, djeluje li ti ovaj čao kao dobar kandidat za 'grandpa' stil pripreme?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nisam siguran da bi ova kombinacija bila dobra za "grandpa". Cini mi se da bi se beli caj brzo izgubio i da bi ostao samo ukus crnog. To sam dobio i kod "gong fu" nacina. Crni caj je imao jos snage kada sam stao. Par ljudi na Steepsteru je koristilo kratka prelivanja sa ovim cajem (5, 8, 10, 15, 20 i 25 sekundi), i to je verovatno ono sto cu pokusati da izvedem sa poslednjih 8 grama koje imam.

      Delete