Wednesday 15 February 2017

Feng Huang Dan Cong Upper Grade - Fenix (Czajownia)

Feng Huang Dan Cong Upper Grade - Fenix je visoko oksidisani ulong iz Guandong provincije. U pitanju je pečeni ulong, donekle sličan čajevima sa Wuyi planine, ali opet i tako različit...
Kupio sam ga u Poljskoj čajdžinici Czajownia. Imajući u vidu cenu od oko 25 evra za 100 grama, uzeo sam samo uzorak od 10 grama, i pokajao sam se što nisam uzeo više.

Suvi list je crno-siv, uvijen oko svoje ose. Odmah se vidi da je u pitanju pečeni ulong.
Čaj sam spremao u staklenom gajvanu od 100 mililitara. Uzorak sam podelio na dva relativno jednaka dela, tako da sam u svakoj sesiji koristio oko 5 grama. Lišće sam napao ključalom vodom u gajvanu, i dobio sam za pečene ulonge klasičnih 5 prelivanja, pri čemu sam lišće držao potpljeno 20, 30, 60, 90, 120 i 240 sekundi.
Tečnost je svetlija nego što bi se očekivalo od visoko oksidiranog ulonga, oker/žućkaste boje sa crvenkastim prelivima.
Kada se čaj prelije, raširi se pečeni karamelizirani miris.
U ustima čaj je nešto sasvim drugo. Osvežavajući ukus pečenog voća posutog začinima prosto preplavi usnu duplju.
Vatra se javlja u grlu i tu i ostaje, ne spušta se u grudi.
Mokro lišće je pastelno zeleno, uvijeno. Vidljive su meke zelene grančice.

Odličan čaj, koji svakako treba probati. Kada u martu budem ponovo išao u Poljsku, definitivno ću doneti veću zalihu Feniks ulonga.

No comments:

Post a Comment