Wednesday 11 January 2017

Czajownia

TeaDB, poznati video blog o čajevima, u decembru je napravio prilog o poljskoj čajdžinici Czajownia.

To me je inspirisalo da posetim internet stranu čajdžinice,  a kako je jedan od kolega iz Poljske  početkom godine službeno dolazio u Srbiju, ugrabio sam priliku i da naručim ponešto, te da tako iskoristim mogućnost brze, besplatne i pouzdane dostave.

Prva stvar koja je privukla moju pažnju bio je gajvan, naročito kada se ima u vidu da su u Evropi retke čajdžinice koje ih drže. Na stranici je bilo navedeno da je u pitanju porcelanski gajvan zapremine 100ml. Uz to, jako pristupačna cena od samo 7 evra navela me je da odmah kupim jedan. Već unapred sam mu odredio namenu - biće to moj gajvan za putovanja, onaj koji će mi praviti društvo u hotelima...

Ipak, kada je gajvan stigao, dočekalo me je pomalo neprijatno iznenadjenje. U pitanju je ogromna zver od 200ml, prevelika da bi se bilo gde ponela...
Na slici, s leva na desno, moj standardni gajvan od 90ml, 
stakleni gajvan od 100ml i novopridošlica.

U suštini, nije to loš gajvan. Robustan je i debelih zidova, te toplota sporo prolazi kroz njega. Dobar je za rolovane ulonge, koji u njemu imaju više mesta da se rašire. Naći će se za njega primena u mojoj čajnoj kuhinji. Ipak, pogrešan opis na sajtu prodavca ostavio je pomalo gorak ukus u ustima.
Naravno, osim gajvana stigli su i čajevi.
Interesantan je Sa Bang Sheng Pu Erh iz Laosa, od 80 grama, presovan u obliku cigare. Cigara je jako tvrdo presovana, što s jedne strane čini da se lako lomi u medaljone odgovarajuće za jednu porciju čaja, a sa druge strane, kada se nadje u gajvanu, voda teško dopire u unutrašnjost medaljona i potrebno je duže ispiranje da se listovi opuste i da počnu da puštaju ukus. U pitanju je prosečan sheng, dobar za svakodnevnu upotrebu.
Pored gorepomenutog pu era, stigla su i tri ulonga, i to Ali Shan o kome se govori u prilogu TeaDB, Da Hong Pao osrednjeg kvaliteta, i na kraju zaista neverovatan čaj Feng Huang Dan Cong, ali o ovom poslednjem će biti reči u posebnom tekstu, kada za to dodje vreme.

No comments:

Post a Comment