Tuesday 4 April 2017

Fuding High Mountain Old White 2013 (Susie Yi Pin Xuan)

Najvredniji deo ulova koji sam doneo iz posete Kini svakako je ovaj kolač belog Shou Mei čaja. U pitanju je lišće ubrano 2013. godine, koje je provelo dve godine u slobodnom stanju da bi 2015. godine bilo kompresovano u disk.
Lišće za ovaj čaj ubrano je sa drveća koje raste na nadmorskoj visini od preko 1200 metara, te samim tim ima u sebi više amino kiselina,  čineći ga najsladjim i najjačim belim čajem koji imam u svojoj kolekciji.
Ovde je neophodna mala digresija - ovo nije najjači beli čaj koji sam do sada pio. Tokom degustacije čajeva u istoj prodavnici gde sam uzeo ovaj disk imao sam priliku da probam neverovatno jak odležali beli čaj iz 2009. godine. Čaj je imao ukus kineskih medikamenata, i bio je ipak previše za mene, te sam odlučio da ga ne kupim.
No, da se vratimo čaju o kome je reč.
Komad od osam grama spremao sam u staklenom gajvanu od 100ml koristeću ključalu vodu.
Tečnost je oker boje koja je konzistentna kroz sva prelivanja.
U ukusu dominira slatkoća, tokom prvih prelivanja više slatki aftertejst nego sam ukus.
U kasnijim prelivanjima pojavljuje se voćni ukus šljive, ali ne previše izražen.
Prvih šest prelivanja daje izuzetno jak čaj, nakon čega tečnost dobija mekši profil koji može bez problema da izdrži dodatnih šest prelivanja.
Ovo je čaj kod koga je sve na svom mestu.
Odlična investicija.

No comments:

Post a Comment